TARTALOM
1. Jogi keret
2. Jogi formák
3. Leírás
4. Fiókok
5. A létesités
    szakaszai
6. Költségek
7. Tanácsadás
8. Jogszabátyok


A találkozás előkészítése
(Kérdőív)




 email
 basc@ccia-arad.ro

 

 

V. A GAZDASAGI TÁRSASÁGOK
MEGALAKULÁSÁHOZ SZÜKSÉGES SZAKASZOK


1. A gazdasági társaság központi székhelyének meghatározása,illetve másodrangu székhelyek megnevezése.

a.)a székhely lehetséges az egyik tulajdonos,vagy több tulajdonosnak a tulajdonában levö ingatlanban,

b.)elökészitik-elöállitják a szükséges okmányokat melyek a székhely tulajdonát bizonyitják-telek-könyvkivonatokat a tulajdonostól,bér használati szerzödést ,albérleti szerzödést, a tulajdonosok vagy bérlők jóváhagyási értesitését vagy a lakóterületröl és szomsédságából ,ahol a társaság működni fog

2. A gazdasági társaság nevének (cég)meghatározása ,illetve a betűszó

a)a társaság(cég) elnevezése és a betűszó a társult tagok közös határozata alpján lesz meghatározva,és

szükséges,hogy eltérjen más társaságok elnevezésétöl betűszójától,

b)a cég neve és a betűszó az okmányok első sorában kell feltüntetni,román nyelven,

c)a cég nevet és a betűszót a Cégjegyzési Hivatal ellenőrzi a cég székhelye alapján mely igazolványt bocsályt ki a bejegyzésről és 3 hónapra fentarja a név és betűszót mint tartalék,

3. A cégformának megfelelően elkészitik a cégalapitási okiratot,a társult tagok választása szerint.

a)Az alapito okmány összeállitásához ,a társult tagok felkérhetik az ügyvédek,közjegyzők segitségét,vagy erre kérelmet nyújtanak be a A Megyei Kereskedelmi ás Iparkamara Konzultációs irodája figyelmébe

b)Az alapitó okmány összeállitásához a következők szükségesek

-a cég tagjainak ,ügyintézőinek az azonositási dokumentumaik vagy a megbizzottaké-személyi igazolvány,útlevél-a magán személyek részéről,

-a cég tagjainak,ügyintézők azonositási dokumentumaik vagy a megbizottaké alapokmány,bejegyzési igazolvány,adószám,bankhihetőségi igazolvány-jogi személyek részéről

4. Aláirásra kerül a cég alapokmánya,eredetiben, közjegyzőnél hitelesitve

a)az aláirásra minden tagot szükséges felkérni,személyesen,vagy hitelesitett küllönös meghatalmazással

c)az idegen állampolgárok ,amelyek nem ismerik a román nyelvet,hivatalos forditó jelentétében irják allá az okmányt

5. bankba vagy az OTP.be letétbe helyezik a cég tőkéjét és előkészitik a vagyoni hozzájárulás tulajdonjogi dokumentumait

6. Kifizetik a biroi illetéket és az okmánybélyeg illetéket

7. Előkészitik a szükséges okmányokat és benyújtják a cég székhelyéhez tartozó megyei Cégbejegyzési Hivatalba

8. A Cébejegyzési Hivatal a következő teendőket látja el:

-a szükséges okmányok létét ellenörzi

-az okmányok tőrvényességének ellenőrzése és a cégbejegyzés feljogositása a kirendelt biro

részéről a területi biróságról

-a kirendelt biró végzését a Románia Hivatalos Közlönyéhez küldi közzé tevés céljából

-a társaság bejegyzése

-a bejegyzési bizonyitvány és a biroi végzés kibocsájtása

9. A cég pénzügyi beiktatása,a pénzügyi kulcs megszerzése a helyi Pénzügyi Közigazgatási Hivatal részéről.

10.A társaság működéséhez szükséges határozatok és engedélyek megszerzése.